Od 1.6.2010 platí tzv. Bloková výnimka, ktorá zákazníkom autoservisov uľahčuje výber svojho poskytovateľa servisných služieb tak, aby to bolo výhodné. Cieľom tohto nového nariadenia je prehĺbiť hospodársku súťaž a priniesť konkrétny úžitok zákazníkom. Majitelia áut tak budú mať viac možností vybrať si, kde si nechajú vykonať opravy a údržbu vozidla a aké náhradné diely budú použité.

Predovšetkým to znamená, že aj počas záručnej doby môže zákazník vykonať opravu, údržbu alebo servis svojho vozidla v nezávislom autoservise a neprichádza tým o záruku u výrobcu vozidla. Podmienkou je dodržanie všetkých podmienok, ktoré boli stanovené výrobcom vozidla a to: postup úkonov, použité náhradné diely a ostatné použité media.

Nezávislé servisy, teda aj autoservis GIVIMA, majú totiž v rámci skupinovej výnimky plné právo na poskytnutie všetkých informácií a prostriedkov na garančné prehliadky priamo od výrobcu vozidla. A to všetko za rovnakých podmienok aké má servisná sieť výrobcu. Môžete tak očakávať 100% profesionálnu starostlivosť o vaše auto.

V prípade záručných opráv prináša bloková výnimka možnosť výberu ktoréhokoľvek servisu v rámci siete dodávateľa kdekoľvek v EÚ, tzn. nie len konkrétny autorizovaný servis značky, ale aj akýkoľvek nezávislý autoservis.

Nová Skupinová výnimka platí do 31.5.2023 pre všetky členské štáty EÚ a mala by byť dobrým základom pre konkurenčný autoservisný trh. Záleží však aj na nás spotrebiteľoch, ako ju dokážeme využiť a oprieť sa o ňu.